איך יוצרים כרטיס ביקור דיגיטלי?

איך יוצרים כרטיס ביקור דיגיטלי?

איך יוצרים כרטיס ביקור דיגיטלי

זהו! החלטתי לעבור מכרטיסי ביקור מודפסים לכרטיס ביקור דיגיטלי. אבל יש כל כך הרבה חברות שמציעות את השירות הזה. איפה הכי שווה לעשות? איך מזהים מקצועיות של חברה המנפיקה כרטיסי ביקור דיגיטליים? כך תדעו מי הכי מקצועי בשוק…


מקצועיות של חברה יכולה להתבטא בהרבה היבטים, אך חלק מהם גם קשורים לתחום הספציפי אליו היא משתייכת. אז כן, גם כאן קיימים פרמטרים שהם נכונים עבור שוק כרטיסי הביקור הדיגיטליים. איך אומרים…? לכל משחק יש את החוקים שלו 😉
אז את החוקים של המשחק הזה אפשר לחלק לשתי קטגוריות, ועל שתיהן נרחיב מיד.

איך יוצרים כרטיס ביקור דיגיטלי

פני החברה

הקטגוריה הזאת מתייחסת לאופן שבו אנחנו כגולשים או כלקוחות פוטנציאליים נתרשם מהחברה המציעה לנו שירות. ההיבט הזה מתבסס על החוויה הראשונית שלנו מהתבוננות, גלישה ואיסוף מידע על נותן השירות.

1. נראות

הפן החזותי הוא מאוד חשוב ולא מסיבה אחת. תחשבו שאתם נכנסים לסופרמרקט או חנות. אם המקום נראה מעט מוזנח או חסר טאץ’, יתכן שתעזבו את המקום ברגע שתגיעו אליו ותחפשו מקום אחר שהוא יותר לטעמכם. גם אם תחליטו לקנות את מה שבאתם בשבילו, כנראה שלא תבזבזו יותר מדי זמן בחנות. לפחות לא יותר מכמה שלוקח לקנות מוצר. אבל אם החנות נקייה, יפה ומסוגננת, יש סבירות לא נמוכה שתישארו לעוד כמה סיבובים בתוכה למקרה שתראו משהו נוסף שאולי תצטרכו.
הסיבה שבגללה באמת תישארו בחנות היא לא אותו מוצר פוטנציאלי שעשוי להתווסף לעגלת הקניות שלכם, אלא החוויה שלכם כקונה בתוך אותה חנות. זה שאולי תמצאו משהו נוסף לקנות הוא לא יותר מסתם עוד תירוץ. הרי כיף לכם בחנות. אתם רוצים להישאר עוד קצת. רק שאתם לא ממש יודעים להסביר במילים מה מושך אתכם להישאר.

אין מה להגיד, האווירה במקום בו אתם נמצאים היא חשובה. גם אתרי אינטרנט עסקיים אינם חפים מזה. אלא שבאתר המציע לכם מוצר שאמור לייצג את העסק שלכם זה חשוב כפליים. השירות שאתם שוקלים לקחת הולך להיות הפנים של העסק שלכם. לכן תוודאו היטב שלאותה חברה שמנפיקה לכם את כרטיס הביקור הדיגיטלי, יש גם הבנה בעיצוב ומיתוג – ואת זה תראו קודם כל בנראות האישית שלה.

2. מחיר

כמובן כמו לגבי כל מוצר אחר שאתם שוקלים לרכוש, גם כאן המחיר יכול בסופו של דבר לקבוע איפה תנפיקו את כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם. בנושא המחירים כבר הרחבנו קודם לכן בכתבה כרטיס ביקור דיגיטלי – כמה זה יעלה לי?. לפני שאתם מחליטים איזו חברה לקחת למשימה הזאת, בדקו היטב מי מציע לכם את התוכנית המשתלמת ביותר עבורכם. יכול להיות שחברה אחת תציע לכם מחיר זול יותר, אך חברה אחרת במחיר מעט יקר יותר תציע לכם חבילת שירותים נרחבת בהרבה. כמו כן, סוגיית המחיר תלויה בסוג העסק עבורו אתם מעוניינים להנפיק כרטיס ביקור הדיגיטלי.

3. ביקורות

גם פרמטר הזה הוא רלוונטי כמעט לכל אתר שיווקי אחר. בביקורות על נותן השירות אתם יכולים ללמוד הרבה מחוויית הרכישה של לקוחות קודמים. אם ישנן הרבה ביקורות ורובן ככולן חיוביות, סיכוי גבוה מאוד שתהיו מרוצים מהשירות שתקבלו. אך גם אם אין הרבה ביקורות ורובן עדיין חיוביות, יכול להיות שתהיו מרוצים בסופו של דבר. ביקורות הן רק אינדיקציה נוספת אך לחלוטין לא משהו הכרחי.


נורות אזהרה

הקטגוריה הזאת בשונה מהקודמת לה מתייחסת לדברים מתחת לפני השטח. כאלה שבמבט ראשוני לא נבחין בהם, אלא נצטרך לרדת לעומק העניין עם זכוכית מגדלת כדי לשים לב אליהם.

1. גרפיקה

על הפן החזותי כבר דיברנו, אבל יש פרטים שלא תבחינו בהם אם לא תסתכלו מקרוב. לדוגמה, אתר יכול להיראות נעים ומסוגנן, אך עם תמונות ברזולוציה בינונית עד נמוכה. תמונות מפוקסלות הן עדות לחוסר מקצועיות בהיבט הגרפי. אם נתקלתם באתר כזה, אולי שווה לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם לוקחים את שירותיו. דבר נוסף שיכול להוות נורת אזהרה הוא אתר מסוגנן ומעוצב, אך כזה שמתאים יותר לעסק מסוג אחר שהוא לא כרטיס ביקור דיגיטלי. נקודה זו היא הרבה פחות בעייתית מפני שזהו פרט שמתקשר גם לטעם האישי של בעל האתר. אך בכל זאת שווה לחשוב גם על נקודה זו מאחר ואתם מעוניינים למתג את העסק שלכם בעזרת כרטיס הביקור הדיגיטלי.

2. החסרת פרטים

מיותר לציין שנותן השירות צריך להיות גלוי עם הלקוח שלו. לכן כל פרט חיוני שלא יופיע באתר יכול להוות נורת אזהרה בפני עצמו. מבין הפרטים שלא מופיעים באתרים מציעי שירות, החשוב ביותר הוא המחיר. נדגיש כי מרבית האתרים מציגים באופן מפורט את החבילות השונות המוצעות ללקוח ואת התעריף של כל אחת מהן. למרות זאת, קיימים מקרים בהם תצטרכו ליצור קשר או להשאיר פרטים שלכם על מנת לקבל הצעת מחיר עבור הנפקת כרטיס ביקור דיגיטלי.
חוסר שקיפות בעניין הזה הוא מעט בעייתי. אין שום עירבון לכך שלקוח אחד ישלם את אותו מחיר כמו לקוח אחר. לצורך העניין, יתכן מצב שבו לקוח א’ יתמקח עם נותן השירות בטלפון בצורה “מפולפלת” למדי ויחתוך אותו בחצי מחיר. מצד שני יכול לקרות מצב שבו לקוח ב’ יקבל הצעת מחיר גבוהה מהרגיל מאחר ונותן השירות “זיהה את הפראייר”.
לכן וודאו היטב שתשלמו מחיר הוגן, גלוי ושוויוני כמו כל לקוח אחר.

3. חוסר אמינות

ובהמשך להחסרת פרטים, גם מידע שקרי או מזויף יכול להימצא באתרים נותני שירות. יש אנשים שיגידו כל דבר כדי למכור לכם מוצר. הבעיה היא שלעתים יכול להיות שלא תדעו אם אותו מידע הוא שקרי או אמיתי. כאן אתם נדרשים להפעיל מעט את ההיגיון שלכם. לדוגמה אם אתר שנראה מושקע ומקצועי לפחות ברמה בינונית פלוס, מציג דוגמאות לעבודות שנעשו דרכו בעבר. אתם מדפדפים בין אותן דוגמאות ומוצאים שמות של אנשים מוכרים מהשורה הראשונה של החברה הישראלית. אנשים כמו מנחי טלוויזיה, כוכבי ריאליטי, סטנדאפיסטים וספורטאים מפורסמים.

אתם אומרים לעצמכם “וואו! אם הם עשו שם כרטיסי ביקור דיגיטליים, למה שאני לא אעשה שם?”. אבל אם אתם עוצרים רגע לחשוב על זה, למה שאותם אנשים מפורסמים יצטרכו כרטיסי ביקור? הרי כולם מכירים אותם היטב. אין להם צורך להפיץ את עצמם, הם כבר מופצים למדי. לא כל כך נעים להגיד את זה, אבל אם תתקלו בדוגמה לאתר כזה, יתכן שאלו דוגמאות שקריות – כאלו שעוצבו מלכתחילה כדי להיות דוגמה באתר של נותן השירות. זה לא וודאי לחלוטין, אך סבירות לא נמוכה כלל שזהו המצב.


כמו שעכשיו אתם מבינים, בחירת אתר להנפיק דרכו כרטיס ביקור דיגיטלי יכולה להיות משימה לא פשוטה. אבל עם הכלים שסיפקנו לכם המלאכה תהיה קלה יותר. זה אולי כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, אך אין לשכוח שגם הוא מוצר אחרי הכל. וכמוצר תצטרכו לחשוב היטב היכן לרכוש אותו.

4.8 5 מצביעים
דירוג מאמר
הרשמה להתראות
עדכן אותי
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג/הציגי את כל ההערות

מוזמנים לעקוב גם באינסטגרם @digital.business.cards.israel